woensdag 20 september 2017

majestueus




We stappen verder in de vallei van de Oude Kale


Een rups trekt de aandacht, wat is hij prachtig!
de rups van de zuringuil, een eerder kleurloze nachtvlinder


Achter een hek de prachtigste kastanjebomen


Ergens op het eind van deze bomenlaan ligt het private Kasteel van Schouwbroek 
Eén van de majestueuze kastanjebomen aan de ingang zou de dikste van het land zijn.


Het was een heerlijke wandeling, hoog tijd om de dorst te lessen,
daar waar stoelen aan de bomen groeien,
haan en kippen gezellig tussen de tafels en stoelen scharrelen,
daar is taverne De oude kale in een 18e eeuwse hoeve








19 opmerkingen:

  1. Als ik dit zo bekijk,is het er inderdaad heerlijk toeven.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mooie tocht prachtig weergegeven An....!!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke plek om de vermoeide benen te rusten.
    De kastanjelaan is echt prachtig en de rups is mooi, maar als nachtvlinder ws héél saai!
    Grtjs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij weet toch altijd mooie plekjes te vinden he x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wolkenluchten An.
    Maar ook de bomenlaan is erg mooi om te zien.
    Het allermooist vind ik de rups, wat een beauty is dat.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij zag het weer, Antje ! Stoelen die aan bomen groeien...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wandeling Fotorantje ! Zulke mooie kastanjebomen. Die vallei van de Oude Kale lijkt me echt wel een heel mooi wandelplekje te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijke wandeling moet dat zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waar stoelen aan de bomen groeien.. dat is pas straf An

    een knap vervolg

    in deze reeks hebben de derde en vierde foto hebben mijn voorkeur

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh.. en die bladeren zijn inderdaad nog helemaal groen, van die kastanjebomen.. waar ze hier in Rotterdam en contreien al bruin en afgevallen zijn.. duidelijk tóch van die rottige kastanjeziekte, want veel te vroeg dus!
    Wat een mooie rups.. wauw!
    En sjeetje.. dát misten wij dus bij ónze wandeling in het groen, vriendlief en ik toen we vorige week zondag op wandel waren.. er was geen uitspanning waar je iets kon drinken! En al zeker niet zo'n gezellige.. met de stoelen niet alleen aan de bomen, maar ook op het gras.. zo leuk! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi An.

    Super mooi daar An.
    Hele mooie foto's heb je gemaakt.
    Het pad met de bomen is echt super mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie serie An, prachtige wandeling en dito fotografie, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk struinen daar an, wat is het toch mooi als je je ogen open doet hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige wandeling en die laan....super !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een magistrale bomen. Nee, majestueus is een beter woord! Ik had graag naast je gelopen, An. En dan na afloop een kop koffie/thee/wat anders gedronken op dat fijne terras.
    Oude bomen doen me iets. Ik vraag me altijd af wat ze hebben meegemaakt; hebben gezien, gehoord...
    Lieve An, heel erg bedankt voor je reactie op mijn blog. Je woorden deden me goed. Je hebt je energie met mij gedeeld, terwijl je er zelf ook maar heel weinig van hebt.
    Ik heb je gemist. Je foto's. Je verhalen... Maar nu ben ik er weer.
    Heel veel liefs en nogmaals bedankt!
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De lichtinval bij die oude reusachtige kastanjereuzen... wooow, zo mooi !
    Je bewijst telkens weer dat je niet ver moet gaan om mooie natuur foto's te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. My God, die kastanjebomen zijn prachtig!
    Heel mooie vallei.

    OT: Bij Hamley's kan je je idd heel goed uitrusten voor Halloween.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie wandeling heb je gedaan en vol bewondering kijk ik naar die oude dikke kastanjebomen!!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!