woensdag 22 april 2015

bijna




Ze zijn er, maar nog niet helemaal


de bloesems van de fruitteler te Meigem bedoel ik


dat zei de eigenaar 'zeker een week te vroeg'
wegens te koude nachten
maar k vond het toch al mooi hoor
Haspengouw is ver, maar Meigem is dichtbij :-)
 Meigem is een deelgemeente van Deinze
 het bedrijf teelt appels, peren en kersen

  het fruitbedrijf (bestaat sinds 1920 maar toen als een gemengd boerenbedrijf) met hoevewinkel

 wat verderop pottenbakkerij t Hoveke met tea-room
waar het sluitingsdag was :-)




 dat het weer even genieten was hoef ik vast niet te vertellen 



26 opmerkingen:

  1. T alles bloesem wat de klok slaat, prachtig, maar nog geen bijtje te zien! An ik ruik hier helemaal je blog, geweldig toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien zal het wel lukken met de oogst dit jaar.
    Beste groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, het lukt niet zo goed met de reacties. Het zal wel aan mij liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat staan die fruitbomen toch al mooi in de bloesem...!
    Prachtig An.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze staan verder open dan die in de Betuwe waar ik afgelopen zaterdag was hoor!
    Mooi hè, al die bloesems!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!! wat zet je hier een fantastisch
    voorjaarsblog neer!!
    Hartstikke mooi, wat super mooie platen, prachtige qua scherpte
    en belichting!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's toch een stukje hemel op aarde, Antje ! Wel spijtig dat die pottenbakkerij dicht was...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet met je mee vast en zeker van al dit schoons

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk! Zo ver is het hier nog niet maar ik verheug me al.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dan heb je zo'n bloesempracht dicht bij je deur! Moet je niet eens uren reizen naar Haspengouw. gelukzak!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jij hebt je eigen haspengouw vlak bij de deur, an!
    als dat geen luxe is! :-))

    heerlijk, al die bloeiende bloemekes!
    whawww .. de uitbundigheid spat van mijn scherm! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige foto's! En zo mooi scherp! Meigem heeft inderdaad veel lekkers te bieden. De tuin van de pottenbekker moeten toch eens samen gaan verkennen. (=kopkoffie met lekkere zelfgebakken taart) Ondertussen halen we bij de fruitteler aardbeien en kersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk An, als dat niet mooi is dan wete ik het niet meer:-)
    prachtig,
    volgende week gaan we naar het geliefde bloesemgebied,
    ohhhh dat wordt weer smullen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, die bloesemvelden. Je kan er naar blijven kijken en met een fototoestel in de hand ben je er ook wel even zoek, denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je hoeft het niet altijd ver te gaan zoeken An..

    een heerlijke lentereeks..

    en 't Hoveken ziet er ook niet mis uit..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voorgaande jaren kwam er altijd een kink in de kabel, dit jaar wederom hopen we in Haspengouwen verzeild te geraken.......

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fantastische foto's! Ze kunnen zo in een toeristisch magazine.
    Bloesem...daar gaat mijn hart van juichen.
    Leuk, met de hoevewinkel en de tea-room (ook al was-ie dicht.)
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hoeven niet naar Haspengouw hé, Fotorantje. Meigem is rond deze tijd van het jaar minstens even mooi. En jij hebt er prachtige foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi ! spijtig van die "sluitingsdag" Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind ze toch wel bloesem heel,bijzonder mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is prachtig, om aar een wandeling te maken, heel mooi al die bloesems, en ook de omgeving is heel mooi!
    Schitterende foto's!!
    Nog een fijne dag,
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo zie je maar, je moet niet naar het verre Haspengouw karren om te genieten van de lente bloesems ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Voor mijn part zijn ze heel leuk, een prachtige serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die bloesems zijn wel zo mooi!
    Daar kan ik dan ook echt heel erg van genieten.
    jammer dat ze maar zo kort bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een prachtige bloesems foto die eerste!

    OT: in een Long Island Iced Tea zit er vanalles met uitzondering van thee.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!