woensdag 2 september 2015

5x8=







Een wirwar van beelden en gedachten
kronkelen door je geest
Probeer ze niet allemaal te vatten, laat ze komen en gaan
Op gepaste tijd zal wat belangrijk is terug opborrelen







 
5 x 8 dus
maar ik denk dat er meer zijn dan 5 x 8, veel meer


 
Het aantal ringen nodig voor deze 'installatie' zijn niet te tellen




Ondertussen is Beaufort 2015 weer voorbij.
De focus lag op dialoog, natuur en architectuur en duurzaamheid.
Het enige werk die ik zag van 'Beaufort buiten de grenzen' was dit.
 ‘A Dog Republic’ kwam met het omvangrijk project getiteld ‘Musée Promenade’.
Het kunstenaarscollectief ‘A Dog Republic’ staat o.l.v. de 91-jarige architect, urbanist en ontwerper Yona Friedman
en bestaat verder uit drie beeldende kunstenaars en een muzikant
Verschillende architecturale prototypes zijn gebaseerd op Yona Friedmans ideeën
over ‘mobiele architectuur’ en ‘zelf-planning’.











26 opmerkingen:

  1. kunstig gefotografeerd An...

    het moest een echte krachttoer geweest ; om al deze ringen keurig aan mekaar te lassen...

    of dit een kunstwerk is, laat ik in het midden

    maar of dit een goede investering met ons belastinggeld is, betwijfel ik

    groeten


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap vast gelegd dit kunstwerk An....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel bizar maar origineel kunstwerk. Past erg goed op het strand, het lijken wel linten aangespoeld zeewier.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ieder zijn mening, Antje, maar 'k ben dit jaar helemaal niet gaan kijken...
    Je foto's zijn mooi !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mja t is ook niet echt mijn ding maar wel leuk om er foto's van te nemen :-)

      Verwijderen
  5. De opbouw van dit 'kunstwerk' heb ik mogen aanschouwen... of het nu kunst is, dat laat ik in het midden. Ik denk er het mijne van. Wat ik wel wondermooi vind, is je eerste foto van deze ijzeren ringen, het magische spel van de schaduwen in het zand en de golfbreker. Heel mooi, je foto voelt bijna abstract aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef mij maar gewoon het strand, de zee en de golven. Dan ben ik méér dan tevreden. Ik vroeg me af waar je de titel vandaan had, maar dat was louter mijn ongeduld ;-) Foto vier van onderen vind ik een juweeltje, zoals alleen jij ze kunt nemen.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je foto's van dit "kunstwerk" veel mooier dan de werkelijkheid. Ik heb me dit jaar nièt verplaatst om Beaufort 2015 te gaan opzoeken wat ik bijd e vorige editie héél graag heb gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. eigenlijk kwam ik het bij toeval tegen, k wist niet dat het daar stond
      maar inderdaad wat ze er op tv van toonden van de diverse 'kunstwerken' was niet uitnodigend

      Verwijderen
  8. Niet alledaags, of het mooi is een kwestie van smaak
    An,jou foto,s zijn top zo als altijd!
    groetjes.......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij jou foto's zitten er wel specialletjes tussen ik heb het niet in echt gezien maar denk wel dat verl van je foto's me meer kunnen bekoren dan daar op het strand ... Neem nu bv alleen al maar de voorlaatste foto

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend in beeld gebracht, heel mooi en verzorgd fotowerk, knap!!

    grtjs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gedachten zijn slechts gedachten:-)

    en ik denk nu...
    grappig, maar meer is het ook niet, dit soort kunst spreekt me hoegenaamd niet aan an:-)
    ik denk dat jij en ik dat ook wel zouden kunnen:-)
    en nog mooier ook, we zouden het verven whoehahaha :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihi .. dat zou nog 'ns een goeie rara geweest zijn, an;
    uit hoeveel ringen bestaat dit kunstwerk! ;-)))

    (op voorwaarde natuurlijk dat jij gaat tellen!) ;-)))))))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die foto dwars op de pier met tegenlicht.. waarop die ringen meer zwart dan rood zijn.. daarop zie je pas goed hoe het geheel opgebouwd is, dat het in wezen grote uit ringen opgebouwde dobbelsteenvormen zijn.. en daarom spreekt die foto me het meeste aan. Ze zijn er teveel mee doorgeschoten en het lijkt nu nergens meer naar. Want een partij roestig opgekruld ijzerdraad kan je op elke willekeurige bouwwerf wel zien hehe.. dan vind ik het dáár op die pier maar in de weg liggen! :-)))
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja, t is voor mij geen kunst met een grote K! Ach, we kunnen ook niet alles hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel heb jij niet nodig om mooie foto's en sterke beelden te maken, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat reek reeks weer zeg en dit met wat ijzer gaaf steeds hoe zo iets tot stand komt vind ik en dan ook nog bijzoender hoe je er een geheel van maakt men hoed af
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je foto`s zijn prachtig en de gedachten er achter ook.
    Je detailfoto`s zijn geweldig
    Maar in zijn geheel vind ik het net prikkeldraadversperring voor wie niet op de pier mag.
    Maar TOPFOTO~S en daar ging het om
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt kunst en kunst, en deze kunst kan ik wel waarderen.
    Die eerste foto vind ik geweldig mooi gefotografeerd met al die schaduwlijnen in het zand.
    Je tekst over de gedachten is echt eentje toto nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hey, dit staat op een andere plaats dan waar ik het gefotografeerd heb. Waar is dit?

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!