zaterdag 25 juli 2015

een enclave van begrepen stilte




Een dagje vol kleur
beetje kunst, poëzie, maar vooral veel natuur


werk van Joke Sentse


Een heerlijk dagje ronddolen,
maar voor jullie heb ik een bankje klaar staan, je kan zelfs kiezen





Een dag zonder plannen
geeft lucht en ruimte
voor een (z)ingeving

Suus



En nu (vorige woensdag) was de (z)ingeving op ontdekking gaan
in het arboretum van Kalmthout
Momenteel met een beeldententoonstelling vergezeld van poëzie



werk van Joke Sentse: de recreanten







in een wereld van zeker- en onzekerheden
zoek ik de zin van bezinning
zoek ik de rust in de rusteloosheid
zoek ik het geluid van de stilte
zoek ik het antwoord op die ene vraag

dan voel ik me fragiel en kwetsbaar
dan voel ik me verbonden met dingen die de eindigheid overstijgen
dan voel ik een diepe rust
een enclave van begrepen stilte


beeld en tekst: Martine Bossuyt




t is nog niet gedaan :-)


21 opmerkingen:

  1. 'k Wandel rustig, stil met je mee, Antje.
    Zitten we ook even samen op een bankje, je mag kiezen waar...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je weet me te verrassen An..

    mooi is dit

    ik kijk al uit naar het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is dit mooi de stilte straalt er vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb goede jeugdherinneringen aan Kalmthout, alhoewel ik toentertijd weinig in het Arboretum kwam.
    Maar de stilte daar kan ik door jouw foto's bijna hier voelen. En stilte...het lijkt wel of dat steeds moeilijker te vinden is. Schitterende compilatie van de blauwe en gele bloemen!
    Lieve groet kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moet het heerlijk zijn om daar te wandelen en dan ook nog wat kunst mee te pikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) nee het is nog lang niet gedaan an :-)

    we beginnen pas:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi al die kleurtjes in het groen, van de kunst en de bloemen...!
    Ik kijk uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Mooi ziet het eruit.
    Maar ik ga op het bankje heerlijk zitten en genieten van de stilte en de rust..

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi en gevarieerd blog An. Prachtige bloemenfoto's en grappige/leuke kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh.. Kalmthout.. vreemd genoeg wist ik meteen waar deze foto's genomen waren.. hoewel toen ik er was, deze beelden er helemaal niet stonden! Heerlijk daar.. moet ook weer eens terug! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar mensen zijn is het niet meer stil,
    en een zeldzaam fenomeen, de afwezigheid van mensen, ......
    Geniet van de stilte....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! èn 't is nog niet gedaan...
    Lieve groet! L.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig dat arboretum. Zou ik ook nog eens moeten naar toe gaan, een arboretum. dat is jaren geleden.
    Leuk dat er hier ook wel kunstwerken staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw zeg... dit is echt genieten !

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!