maandag 28 juli 2014

gezellige noot




Toen ik van de trein stapte (vorige donderdag),
aan het voormalige station die nu een gallerie is, in Lissewege was ik precies beetje te laat.
De drank was op en de lege flessen stonden mooi te wezen in het open raam
Zou fluwijn me dan toch voor geweest zijn? in z'n reactie vorig postje bleek dat we al zeker in dezelfde week daar waren


Maar hoe dan ook, je hebt zeker geen alcohol nodig om van Lissewege te genieten
t Is het derde jaar op rij dat ik daar een dagje op wandel ga, rond en in het centrum
vorig jaar zie je hier




Het Lisseweegse vaartje zorgt zoals steeds voor de gezellige noot
en doemt her en der op












Dit knap koppel zocht schaduw onder de boom
en hun jongste spruit kwam me gezwind begroeten, aaien werd in dank aanvaard :-)






Na ons geamuseerd praatje zette ik m'n wandeling verder
en dit naar de Blankenbergse vaart






En toen ging het terug richting 'centrum'














 
In volgend postje gluren we achter de kerk en voormalige pastorie



25 opmerkingen:

  1. Dit is echt een dorp om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk dorp, jammer dat de flessen leeg waren An. Misschien maar goed ook, want anders had je misschien niet van die mooie foto's meer kunnen maken. :-) Wat grappig die trapsgewijze beelden op het trappetje! grtjs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto's doen me goesting krijgen om ook eens naar daar te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist niet dat Lissewege zo mooi was.
    En zo'n mooie paarden. Nog nooit zo'n veulentje gezien.
    En die hortensia bloeit beter dan de mijne. De mijne is ziek, moet er dus uit.
    Mooie trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super-reportage, Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. daar zou ik Fluwijn niet van verdenken..

    een "beeldige" reeks van het "witte dorp", dat altijd een bezoek overwaard is..

    ik kijk al uit naar het vervolg..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet niet met vreemden praten An ;) Een prachtige wandeling.........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is puur genieten van dit geweldig mooie dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie wandeling in dit prachtig stadje Ann.
    Heel sfeervol.
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schilderachtig dorp. Een bezoek meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een heerlijk logje, wat heb ik hier van genoten! Ja ik herinner me nog dat je vorig jaar ook in Lissewege was. Het is daar echt heel mooi, ben er helaas nog niet geweest. Dit type station is ook elders terug te vinden en ik was heel nieuwsgierig waar het was! Prachtige huisjes vind je daar terug en heel schilderachtig. Wat zijn die paarden ook geweldig. Dat landelijke mis ik toch wel hier in de stad. Mijn jeugd was heel heel landelijk en het verlangen er naar toe komt sterk terug maar ja oud worden helemaal te velde is ook niet alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Elk jaar kom ik eens in Lissewege. In de zomer is het effenaf prachtig en dan zeker met de beelden en nu heb jij ook die aangeklede bomen getoond. We wilden er vandaag heen maar het weer was een ferme spelbreker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ongelooflijke paarden, ook de bustes.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik kuier met plezier met je mee, an, want wat is het daar mooooooooooooi! :-))

    als je nog 'ns gaat, wil je dan aan de paarden vragen welke kapper ze hebben? ;-))

    dankjewel voor je virtueel bloemeke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dacht toch even bij je tweede foto dat je stiekem toch zélf die flessen leeggedronken had! hahahahaa! Maar wat een prachtige serie foto's! geweldig! Had al vaker foto's van dit bijzonder mooie dorpje gezien, maar dit zijn ook weer héle fraaie beelden hoor! Maar die paarden.. die zochten de schaduw misschien wel, maar konden 'm daar nooit vinden hè.. beetje zielig wel. Gelukkig hadden ze te drinken!
    Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lang geleden dat ik er nog was... en bijna vergeten hoe mooi het daar is. Jouw knappe serie foto's bewijzen dat eens te meer, bedankt rantje voor dit pareltje van een log!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ken lissewege niet, maar het ziet er gezellig uit, dus kom ik morgen met je meewandelen en dit stadje verkennen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is daar heel mooi om te bezoeken. Ik ken Lissewege niet. Paarden ziet echt schitterend mooi uit. Echt genieten daar.
    Ik heb je foto's genoten.
    Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is weer een heel mooi dagje uit geweest An, compleet met schitterende foto's...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi An.

    Wat een prachtige plek en wat heb je er mooie foto's van gemaakt.
    Echt heel erg leuk en mooi om te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's alweer , geven me zo de neiging om direkt het dorp te gaan bezoeken
    Hoe mooi en sfeervol , alleen hoop ik dat de flessen dan niet leeg zijn :-)

    Liefs, Nikita xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nee Fotorantje, ik was je niet voor. Wij waren daar pas op Vrijdag. Met die lege flessen heb ik dus niets te maken.
    Supermooie foto's heb je gemaakt in Lissewege ! Wow ! Die paardjes heb ik ook gezien, maar ik heb de gave niet, zoals jij, om tegen de dieren te praten. Aan mij tonen ze meestal alleen maar hun achterwerk.
    Ook wij zijn in de kerk en de pastorie geweest. Sommige van mijn logjes zullen volgende week een beetje gelijkaardig zijn aan die van jou. Maar ze zullen elkaar mooi aanvullen, denk ik. Wij zijn zo stilaan een perfect blogteam aan het worden.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ja k had je verkeerdelijk verdacht
      dat is geen probleem hé, niet alle bezoekers hebben we gemeenschappelijk
      en de foto's zullen altijd wel wat anders zijn, ook andere dingen, elk op zijn manier
      k vrees dat volgende week ook bekende beelden zullen volgen op m'n blog van iets wat hier al geweest is, maar dat valt nog te bezien wat ik juist vastleg :-)

      Verwijderen
  23. Zo te zien een mooie plek dat Lissewege, bij gelegenheid ................

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!