maandag 11 februari 2013

vrede en rust





Daar waar de geest tot rust komt,
gekalmeerd door de aanraking van de natuur,
ver weg van het menselijk leven,




hoe belangrijk zijn daar nog de dwaasheden,
de ergernissen van de sociale maalstroom van werk en spel?
Wat doet het er daar nog toe
of we in een of andere onbeduidende strijd faalden of succes hadden,
wanneer we het door die van vrede oververzadigde atmosfeer bezien?




Wat maakt het uit dat we
kleinerend behandeld werden door de een
of geprezen door de ander?
Door afstand te nemen van die maalstroom,
door onszelf los te maken van die woelige wateren,
krijgen we er opnieuw zicht op
en we zien wat een kleine rol deze uiterlijke dingen
in ons ware leven zouden moeten spelen.

bron: www






27 opmerkingen:

  1. Ja, zo aan zee is het goed tot rust komen.
    Alle bezwarende gedachten meegeven aan de golven is heel goed.
    Fijn dat je er genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Wandel mee, Antje, 'k geniet mee, en... 'k probeer rust te vinden...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat ik heb kunnen meewandelen aan het zeetje! Ik heb er vandaag van genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zelfs de foto's geven een soort rust!
    en ja, uitwaaien aan zee doet goed aan lichaam en geest,
    ik hou van een winterse kust!
    fijne avond An.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zonder meer een geweldige omgeving maar het moet gezegd worden met een prachtige tekst die het helemaal compleet maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo ann,

    dat staat er,
    laat alle betweters dáár maar eens over gaan lezen,


    :-)
    ik zeg
    "touche"

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Ann...
    tekst en foto's gaan mooi samen...
    je foto vind ik echt super..

    Gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier wordt een mens rustig en vredig van...
    Bijzonder mooi, alsof ik zee ruisen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de zee brengt steeds rust, ook al is hij woelig !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zee is inderdaad heel rustgevend als ze zich gedeisd houd. Het kan ook anders zijn als de duivels zich ontketenen.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niets is zo rustgevend als kijken en luisteren naar de golven.
    Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daarom voel ik me zo fijn aan de kust Ann.
    De zee veranderd ieder moment.
    Mooi geschreven.
    Geniet nu van je mooie rustgevende foto`s
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige beelden An, en ook de tekst
    voor veel mensen een plaats om uit te waaien
    of te komen tot rust.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wijze tekst bij deze rustgevende beelden, an!

    want ja, al dat uiterlijke is bijzaak, eh! 't enige belangrijke zit IN ons! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het ziet er zo rustig uit aan zee, echt zalig om eens uit te waaien bij een wandeling....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tekst gelardeerd met mooie foto's rantje, dit pareltje neem ik met me mee de dag in... bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ...Bedankt An... wou dat ik er NU was (of in de bossen, bij de beestjes)
    Mooie tekst, mooie foto's, mooie vriendin...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. rustgevende woorden, rustgevende fotografie van ons zeetje...
    eventjes onderuitzakken en genieten... uitwaaien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie ware woorden zijn dit
    En mooi geïllustreerd met deze kalmerende foto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  20. rustgevende woorden op het verhoogde strand An

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja..als je altijd zo kunt relativeren, ben je wel een supermens denk ik hehe.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Antje, de zee geeft echt rust in alle jaargetijden.Ik was vandaag ook aan zee met de kleinkinderen. De kleinste bleef lang roerloos staan turen over de zee en de grootste liep een heel eind over de sporen die de tractors -bezig met zand opstuwen -gemaakt hadden.Zij genieten elk op hun manier van strand en zee. IK gneiet met hen mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik maakte al honderen foto's van t zeetje, en telkens ziet er het zo mooi uit, dat ik ze weerom fotografeer.
    Uw laatste foto, netjes gekamd en geschoren, wachten op warmer weer...;-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!