donderdag 28 februari 2013

toeval?



Er rijzen heel wat vragen rond m'n halfedelstenen :-)


 photo am4_zpsf99eac3b.jpg


Alle steentjes die ik heb zijn al van 15 à 20 jaar geleden,
toen was ik daar een periode meer mee bezig
Maar nooit fanatiek
Ik weet wel nog dat je de stenen regelmatig moet opladen
in de zon of bij volle maan
en ze eens een badje van zeezout moet geven.
Aan het stof te zien zullen ze wel een badje kunnen gebruiken, ahum


 photo am3_zpsddab0e56.jpg
40 cm

Ik koos ze nooit op basis van 'werking'
enkel wat mij aansprak
Misschien spraken ze mij wel letterlijk aan
door hun uitstraling ofte straling

Wie die eigenschappen bepaalt vroeg madddox
dat weet ik niet, daarvoor moet je je in deze materie verdiepen
In het wereldwijdeweb zal je vast wel wat vinden
en jij googelt graag Maddox dus laat ik het graag aan jou over :-p

werkt het echt vroeg Lutje
ik heb maar één verhaal die daar kan aan beantwoorden
en dat gaat over de amethyst:

m'n broer had steeds rugpijn bij lange afstanden rijden met de auto als hij op reis ging
toen eens een medereizigster een amethyst plaatste achter z'n zitting,
zonder z'n medeweten, had hij na die lange reis naar Spanje, totaal geen rugpijn
de medereizigster zweeg in alle talen en wachtte de tussenritten en de terugreis af
nog steeds geen rugpijn
En toen kwam de aap, euh de steen uit de mouw: amethyst


 photo am7_zps0b1761ec.jpg
 
1,5 cm

toeval of niet

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ze niet echt helpen bij mijn pijnen
maar wie weet, als ik ze niet in huis zou hebben,
dan zou ik misschien nog meer pijn hebben?

Of het nu echt werkt is zoals met veel spirituele en geloofsdingen
Een kaarsje branden helpt dat echt?
Gelovigen die bidden helpt dat echt?
Wie zal het bewijzen
Er is geen juist of fout bij zoiets
Kwaad kan het alvast niet


 photo am2_zpsa44cd097.jpg

17 cm

 
Amethyst:
werkt beschermend en zuiverend.
Het maakt je hoofd helder en geeft inzicht in je gedrag en in de keuzes die je maakt
en helpt hierdoor slechte gewoontes en verslavingen erkennen en achter je laten.
Het geeft ook inzicht in gevoelszaken en kan helpen bepaalde ervaringen
een plaats te geven, waardoor je bij de verwerking van emotionele pijn,
trauma's en verlies en rouw naar een volgend stadium geholpen wordt.
Amethyst creëert een veld met lichtenergie om zich heen welke je aura en -
als de steen groot genoeg is - een ruimte kunnen reinigen en beschermen.
Het kan de kruin en het derde oog openen waardoor de steen geschikt kan zijn
voor mensen die willen starten met het ontwikkelen van hun intuïtie en spirituele vaardigheden.
Ook helpt het contact maken met hogere energieën en gidsen.
Fysiek heeft amethyst een positieve werking op de hersenen en het zenuwstelsel,
hoofdpijn en migraine en slaapproblemen (zoals nachtmerries).

21 opmerkingen:

  1. amethust en rozenkwarts zijn mijn lievelingsstenen. rozenkwarts heb ik graag in mijn handen, voelt goed aan. Mooie stenen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet ook maar eens een paar steentjes gaan zoeken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakte prachtige foto's van je stenen An.
    Als je in de werking gelooft is het goed. Trouwens nooit geweten dat je stenen moest 'opladen'.
    Ik heb ooit in Indonesië een zakje vol halfedelstenen gekocht bij delvers (voor het goede doel!). Die liggen al jaren in de la. Misschien moet ik die eens beter gaan bekijken én opladen.
    Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben eens in een winkel geweest van halfedelstenen en allerlei andere natuurstenen en daar vertelde de uitbater vol passie over al "zijn" stenen.Het kan best zijn dat al die stenen bepaalde eigenschappen hebben die bij de ene mens meer inwerken dan bij een ander mens.Ze geven toch aan bepaalde slijkmassa's die gebruikt worden bij de kinesist ook geneeskrachtige waarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die rugpijn werd misschien veroorzaakt door een beetje uitstekende wervel en dat steentje achter in z'n stoel drukte die precies weer in de rechte lijn?? hahahahahhaaa! zou óók héééél erg toeval zijn hahahahahaaaa!
    Ik vind die stenen gewoon mooi om te zien..en een ieder mag geloven wat ie wil. En als het dan helpt? ach ja..wie weet hoe dat dan komt..kwaad doet het inderdaad niet hè. :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I prefer these purple stones to the first blue one.

    Greetings,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stenen en zeker als het licht er op valt
    en of het helpt dat kan een ieder voor zich zelf proberen
    An,ze blijven mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zijn die steentjes zeker, en ieder mag geloven wat goed voor haar of hem is.
    Zo gaat het met heel veel dingen.
    Op naar een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha ja, ben een beetje leergierig hé (veel mooier woord dan curieus toch? :-))
    en ik heb hier een en ander gevonden : http://www.semoea.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt Joten, k heb de link opgeslagen en zal die eens heel grondig doornemen

      Verwijderen
  10. dit is een logje naar mijn hart :o) en bedankt voor het opzoeken, maar ik ben nu zo nieuwsgierig ernaar geworden dat ik die link van joten eens ga gebruiken.
    Wat een logje met een mens doet hé :o)
    en die tip van in de maan of zon opladen had ik ook nog nooit gehoord, dus dit is heel interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij wist die stenen wel bijzonder knap te fotograferen. En of ze werken of niet doet er niet toe, het zijn en blijven mooie dingen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zolang we maar in iets geloven, iets hebben om ons aan vast te klampen als de nood het hoogste is! Zolang je dat hebt is er hoop, hoop dat het morgen terug beter wordt!
    Een mens zonder hoop is een verloren mens. Maar gelukkig ben en blijf jij een positieveling. Een dik compliment voor jezelf en voor je mooie foto's!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Christa B+ dat blijven we, al kan het al eens met een groen lachje zijn :-)

      Verwijderen
  13. halfedelstenen...

    wat er ook an zij, je maakte er knappe foto's van An

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je al die antwoorden en meningen verzamelt hebt en verweven met je amathyst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn wonderlijke steentjes, Fotorantje. Zo'n steentje die mijn hoofd helder maakt en mij verlost van m'n rugpijn zou ik ook wel willen. Jij hebt jouw steentje alvast op een schitterende wijze voorgesteld.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat beetje aandacht... doet soms wonderen, Antje... Is dat nu een steen, een kaarsje, een knuffel, een lief woord...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, die is heel erg mooi !!
    Die kleurschakering ... ik zou nog durven beginnen met een verzameling, nu ik dit allemaal zie.
    En ja, ik ben weer terug blogland, en het voelt goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!